Plesni klub Prestige blog Spedenana.si

Predstavlja se nam plesni klub Prestige iz Ljubljane 3.del

Plesni klub Prestige

PLES JE VEDNO DOBRA IDEJA

 – 3.del

…nadaljujmo s predstavitvami plesov iz plesnega kluba Prestige iz Ljubljane

Dunajski valček

Dunajski valček izvira iz ljudskih plesov južne Nemčije in je starejši ter hitrejši od angleškega. Navdihnil je številne znane skladatelje, kot so Strauss mlajši, ki mu pravijo tudi kralj valčkov, Beethoven, Chopin, Tchaikovsky, Weber in drugi. Ravno dinastija Strauss iz Dunaja pa je zaslužna za njegovo uveljavitev, zaradi česar tudi nosi ime dunajski valček. Pri tem plesu se plesalca, kot bi ju nosil veter, gladko vrtita po plesišču z izmenjavo levih in desnih obratov, katerim vrhunski plesalci v zadnjih letih dodajo tudi figure iz drugih standardnih plesov.

Primeri pesmi na katere lahko plešemo dunajski valček:

Slowfox

Slowfox ima svoje korenine v Severni Ameriki, kjer ga je prvi izvajal igralec Harry Fox, danes znano obliko pa so mu dali Angleži. Ime tako lahko pripišemo priimku igralca ali pa ga prevedeno v »počasno lisico«. Gibanje plesa je enakomerno, prefinjeno in relativno počasno kot nekakšno drseče pohajkovanje. Zanj pa so značilni nakloni in swing oziroma zamah telesa.

Primeri pesmi na katere lahko plešemo slowfox:

Quickstep

Quickstep se je razvil v mestu New York, najprej so ga plesali karibski in afriški plesalci, dokončno pa se je izoblikoval v Angliji. Lahkoten, tekoč in poskakujoč so besede, ki opisujejo ta najhitrejši tekmovalni standardni ples. Zanj je značilno dinamično in kompleksno gibanje, ki vključuje poskoke, tekalne korake, hitre korake z rotacijami, nenadne ustavitve idr.

Primeri pesmi na katere lahko plešemo quickstep:

Družabni fokstrot

Družabni fokstrot je družabni ples in za razliko od njegovih sorodnikov, slowfoxa in quickstepa, tehnično dosti manj zahteven. Pleše se v zaprti drži, vendar je ta lahko precej sproščena. Poznamo ga iz družinskih praznovanj in srečanj, kjer po navadi vedno lahko zaplešemo na kakšno pesem v znanem »slow, slow, quick, quick« ritmu.

Primeri pesmi na katere lahko plešemo družabni fokstrot:

Disco hustle

Disco hustle je evropski ples iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Gre za obliko disko plesa, ki ga lahko plešemo v paru.

Primeri pesmi na katere lahko plešemo disco hustle:

Ples je vedno dobra ideja, zato ste vabljeni, da jo uresničite v plesnem klubu Prestige.

(Sabrina Udrih, 13.7.2020)


Viri:

Alpert, Patricia T. 2010. The Health Benefits of Dance. Home Health Care Management & Practice 23, št. 2:155–157.

Bedinghaus, Treva. “The Characteristics and Steps of the Jive Dance.” LiveAbout. https://www.liveabout.com/jive-dance-basics-1007196 (pridobljeno 7.7.2020).

Berry, Mick, in Jason Gianni. 2006. The Drummer’s Bible: How to Play Every Drum Style from Afro-Cuban.Tucson: See Sharp Press.

Cunningham-Clayton, Janet, in Malcolm Fernandes. 2019. The Essential Guide to Ballroom Dance. Ramsbury: The Crowood Press.

Fuller, Jake. “Foxtrot History.” CentralHome. Centralhome, 12.4.2020. https://www.centralhome.com/ballroomcountry/foxtrot.htm (pridobljeno 10.7.2020).

Gordon, Amanda J. 2014. Focusing on Positive Affect in Dance/Movement Therapy: A Qualitative Study. American Journal of Dance Therapy 36, št. 1:60–76.

Hackney, Madeleine, in Gammon Earhart. 2009. Health-related quality of life and alternative forms of exercise in Parkinson disease. Parkinsonism & Related Disorders 15, št. 9:644–648.

Kunej, Rebeka. 2012. Štajeriš: Podoba in kontekst slovenskega ljudskega plesa. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.

Leseho, Johanna, in Lisa Rene Maxwell. 2010. Coming alive: creative movement as a personal coping strategy on the path to healing and growth. British Journal of Guidance & Counselling 38, št. 1:17–30.

Mora, Manuela. “ON THE ROADS OF THE SAMBA. Some Interesting Facts about Samba.” Xtravadance, 19.6. 2017. https://www.xtravadanceentertainment.com/post/2017/06/19/on-the-roads-of-the-samba-some-interesting-facts-about-samba (pridobljeno 5.7.2020).

Patterson Wright, Judy. 2013. Social Dance: Steps to Success. Champaign: Human Kinetics.

Podgorelec, Ivan. 1991. Zaplešimo družabno. Ljubljana: Mladinska knjiga.

Poosson, Sylvain B. 2004. “Entre Tango y Payada”: The Expression of Blacks in 19th Century Argentina. CLA Journal 47, št. 3:343-365.

Queralt del Hierro, Maria Pilar. “The Elegant Waltz Was Once Vienna’s Forbidden Dance.” National Geographic, 20.12.2017. https://www.nationalgeographic.com/history/magazine/2017/11-12/history-waltz-dance-vienna/ (pridobljeno 8.7.2020).

Raczynski, Marcin. “5 Things You Must Know About Paso Doble.” Marcinlondon, 14.10.2018. https://marcinlondon.uk/5-things-to-know-about-paso-doble-dance/ (pridobljeno 5.7.2020).

Ravelin, Teija, Jari Kylmä in Teija Korhonen. 2006. Dance In Mental Health Nursing: A Hybrid Concept Analysis. Issues in Mental Health Nursing 27, št. 3:307–317.

Sachs, Curt. 1997. Svetovna zgodovina plesa. Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče.

Sandel, Susan L., James O. Judge, Nora Landry, Lynn Faria, Robbie Ouellette in Marta Majczak. 2005. Dance and Movement Program Improves Quality-of-Life Measures in Breast Cancer Survivors. Cancer Nursing 28, št. 4:301-309.

Stuckey, Heather L., in Jeremy Nobel. 2010. The Connection Between Art, Healing, and Public Health: A Review of Current Literature. American Journal of Public Health 100, št. 2:254–263.

Zagorc, Meta, Sergej Petrovič in Ana Miladinova. 2005. Razvoj gibalnih sposobnosti plesalca. Ljubljana: Plesna Zveza Slovenije